måndag 21 april 2008

Varbergs Kurort fredag



Kom hem igår kväll från en helg på Varbergs Kurort, kan inte bli mycket bättre, ensam utan man och barn och med trevligt sällskap av två roliga tanter.
*
På fredag morgon startade jag med en fotbehandling på 80 min, egentligen redan på torsdagen, satte mig i ett fotbad hemma, vem vill inte vara ren och len innan fotbehandlingen (så dumt).
Kan verkligen rekommendera den långa behandlingen, fot massagen var perfekt, kunde suttit där hela dagen.
*
Sedan blev det att lunka till lunchen en buffé av grönt och fisk, kände mig riktig duktig och hälsosam. Men sedan bar det av in till Varberg för inköp av lite vin inte riktigt lika nyttigt men måste koppla av lite också, efter inköp fortsatte vi med vatten gymnastik, helt slut efteråt.

När man köper ett helgpaket så ingår två behandlingar med du kan köpa till extra, alla aktiviteter ingår också, finns mycket att välja på och ett helt gym.

Senare på kvällen bjöds det på välkomst champagne i den mysiga lobbyn. Fina blyinfattade fönster satt ovan dörrarna in till restaurangen, middagen var en resa i sig.
Förätt: Mini thaisoppa med kräftspett.
Middag: Lamytterfile
Dessert:
Efter denna underbara middag var det omöjligt att hålla sig vaken. En tidig natti natti.
Fortsättning följer........

2 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Vilken härlig Fredag!
Kul med att du mjukade upp fötterna i fotbad i förväg. Känner igen mig.
Vilken underbar måltid ni fick - förstår att man sussar tidigt efter så mycket njutning.

Kram Maud

Anonym sa...

Det är fint där! jag var där för ca 9 år sedan.