söndag 27 april 2008

EFIT söndagen den 27 april

I dag tänkte jag vara med på mitt första Ett Foto I Timmen.
Här hittar du fler bidrag.
Hoppas jag orkar med men här kommer det första, kl 5.24


Ja, då var klockan 5.24 på morgonen, min köksklocka.


Min himmel kl 6.30, har precis varit på snigeljakt perfekt väder(de små ....... har inte krypit ner i jorden än), duggregn och 11 grader.
*

Nu ska tidningen läsas och frukosten avnjutas, klockan är 7.30.

Dagen planeras.

*


8.30 Förra helgen bestämde jag mig för att sortera böckerna i färg ordning, men gjorde inte färdigt, anledningen till det är att, hur ska jag då hitta rätt bok, om de inte står i bokstavsordning.

Vilket världsproblem .............
*
9.30 Har varit på snigeljakt igen, funderade på ett foto av dem, men känns för äckligt, ca 200 st i en påsen, ca 5mm stora. Därför blir det en bild på min Hjärtbergenia, nästan den enda blommande växten just nu förutom tulpanerna.
*
10.30 Här ska pärlas, mor fyller år idag, ska försöka få till ett rosa halsband.
*

11.30 Ett halsband i rosa färdigt, är rätt nöjd.

*
12.30 Har varit vägen om blomsterlandet och köpt lite blommor till jubilaren.
*
13.30 Nu ska göras fin för kalas, blir också en liten paus på inlägg av foton till i kväll, men självklart blir det fler foton då.
*
14.30 Mannens bygge av ny altan fick ta en pause för kalas.
*
15.30 Mamsens fina lampa från spanien.
*
16.30 Har alltid gillat mammas kopparbunkar.
*
17.30 En liten pensé utanför mammas dörr.
*
18.30 Tulpaner hittade i Skatås, mitt i skogen, en lätt promenad, efter god mat.
19.30 Barnen i sina sängar och mamma läser söndagsskörden.
*
20.30 Filmtajm kl 21.00
*
21.24 Titta på film ock blogga samtidigt blir lite jobbigt, nu ska jag ta min mugg med varm choklad och lägga mig i soffan och se filmen. Detta får bli min sista EFIT.
Natti Natti.

13 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Godmorgon!
Härligt med en till som är vaken. hihi
Spännande att se vad du hittar på.

Kram Maud

Anonym sa...

Vilken shyrre klocka. Ser att du läser "rätt" tidning oxå...
Kommer in igen och kikar till din EFIT... Ha en skön dag!

Anonym sa...

Oj du var uppe tidigt idag, trist väder ni verkar ha. Ha en bra dag.

Anonym sa...

Hejsan!
Är inne och kikar in din EFIT dag! Fy vilket trist väder ni verkar ha. Vi har inte regn men mulet *snyft*
Återkomnmer senare för att se resten av din EFIT dag! ha det fint!

Anonym sa...

Hej :)

Kikar in på din efit. UJ vad en massa pärlor :)

ha det så fint.
kram kram

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Rolig idé med ett foto i timmen. Själv roade jag mig förra året med att ta ett foto om dagen på en och samma plats...

Kram Annica

Anonym sa...

Kikar förbi via EFIT

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Så kul att följaa ju!!!!

massa pärlor du har...vilken dröm!!!

Kram Millan!!
Ha en trevlig Söndag!!

Anonym sa...

Kikar in lite igen :)

JÄTTE fint halsband *nickar*

ha det så fint.
kram

Anonym sa...

Gillade din klocka!

Så mkt pärlor du har, du fick ihop ett tjusigt halsband till din mamma. Det måste ha blivit uppskattat!

Anonym sa...

Kikat på resternade foton, gillade bordslampan.

Anonym sa...

hihi, det blir många foton

A home far away sa...

Vad tidigt du var vaken och vilken inblick vi fick i en dag hos dig:-)

Kram från Singapore